Serwis klimatyzacji to jedna z corocznych, sezonowych konieczności. Ale czy rzeczywiście trzeba go robić co roku? I na czym polega? Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania.
Serwis klimatyzacji jest w większości przypadków w pełni zautomatyzowany. Do naszego samochodu podłączane jest specjalne urządzenie, którego zadaniem jest serwisowanie klimatyzacji. Urządzenie to ma w pamięci ogromną bazę danych o samochodach. Wie np. że do skody czy volkswagena musi wtłoczyć 550 gramów czynnika, a do renault espace aż kilogram. Drugim zaprogramowanym parametrem, jest ilość oleju, który musi zostać wprowadzony jednocześnie z czynnikiem. Może się okazać, że w układzie brakowało czynnika chłodzącego, może też brakować obu substancji, albo np. tylko oleju. Braki te ocenia maszyna, mierząc ilość odessanych substancji i porównując je z zapisanymi w pamięci, prawidłowymi wynikami. Od tego pomiaru zależy też cena całego zabiegu, ponieważ klient płaci za różnicę pomiędzy tym, co maszyna odessała, a tym, co z powrotem wpompowała. Ale na ten temat więcej napiszemy poniżej.
Wymiana opon to temat, który powraca wiosną i jesienią. A wraz z nim pytania: gdzie, kiedy, jak długo i skąd taka cena.
Postanowiliśmy ułatwić życie naszym klientom: wymiana opon to temat, który co roku na nowo budzi emocje. Zebraliśmy wszystkie pytania, zadawane przez klientów, w krótki, ale treściwy poradnik. Oto baza podstawowej wiedzy na temat wymiany opon.
Czytaj dalej! Wymiana opon – co trzeba na ten temat wiedzieć